perjantai 29. elokuuta 2014

Opasta mua aurinko



Mistä mä sen tiedän, ollaanko jo siellä
Pitäisikö mun jatkaa vai onko menty jo hukkaan
Miten mä sen tunnen jos mä löydän sen
Mistä tunnen onnen kun mä ohi kävelen

Reino & The Rhinos Aurinko


Tällä viikolla harjoittelimme koulussa opastuksia. Jokainen piti vuorollaan noin 30 minuuttia kestävän opastuksen valitsemastaan kohteesta. Opastukset olivat aivan mielettömän hienoja! Kaikki olivat nähneet hurjasti vaivaa sekä taustatöissä, että itse opastuksen suunnittelussa. Toisia jännitti enemmän kuin toisia, mutta kaikki selviytyivät hienosti! Ryhmässämme on paljon musikaalisia ihmisiä, joten kylmiltä väreiltä ja kyyneliltäkään ei vältytty esityksiä seuratessa!

Hauhon Vanha Raitti & maisema näkötornista







Hauhon kirkko



























Hattulan Pyhän Ristin Kirkko









Tenholan linnavuori






Lisäksi saimme opastukset Mierolan sillasta, Janakkalan Pyhän Laurin kirkosta sekä Hämeenlinnan keskustan historiasta. Opiskelija, joka opasti meitä Hämeenlinnan keskustassa, on intohimoinen historianharrastaja, ja hän onnistui hienosti välittämään meille uskomattoman tietomääränsä lisäksi myös innostuksensa. Opastusta, jonka vetäjä on aidosti kiinnostunut esittämästään kohteesta, on ilo seurata. Itselleni kaikki kohteet olivat uusia, ja päällimmäisenä niistä mieleen jäi Tenholan linnavuori. Luonto, liikunta ja upea maisema sekä historia, jonka tulkinnassa voi käyttää mielikuvitustaan, onko parempaa kohdetta!? 

Seuraavat opastuskohteemme ovat Helsingissä, siitä lisää myöhemmin... Sitä ennen kuitenkin Evo startti, jossa ruokimme kenttäolosuhteissa päivittäin noin 300 henkeä. Todella mielenkiintoisia projekteja siis tiedossa, ja kirsikkana kakun päällä suunnitteilla opintomatka Leville! Opiskelu ei ole koskaan ollut näin hauskaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti